Kursen

Tänkte att jag ju faktiskt kunde berätta lite om kursen jag varit på. Det är en Ungdomsledarkurs inom ridsporten. Den har varit i tre delar, så de har varit tre helger vi har varit där. Första helgen var det tre dagar och andra och tredje helgen nu har varit två dagar. Vi har pratat om att leda unga, att kommunicera med unga, vårat kroppsspråk, föreningsliv, US/DUS/CUS, handikapp, säkerhet osv. Det har varit både bra och dåligt. Jag tyckte att jag redan kunde mycket av det innan, men mycket var ändå sånt som var nytt.

Det allra roligaste var den här helgen, och då framför allt igår. Då pratade vi om kroppsspråk, och vi fick verkligen tänka till om hur man faktiskt ser ut beroende på hur man står. Det var supernyttigt och det tror jag att jag kommer att ta med mig i livet, och även framförallt då när man ska redovisa elelr presentera något. Vi fick också lära oss hur man kan se på ett barn om den hittar på ett svar på en fråga eller om den faktiskt minns vad man sagt. Det var superhäftigt.

Idag hade vi då avslutningen och det vbar rätt skönt faktiskt. Det har varit rättså intensivt, och stället man är på sover man ju då borta på. Och det ligger långt ute på Värmdö. Om man åker bil i ca 20-30 minuter kommer man in till centrum, och det består av en pizzeria och en konsum-affär. Så det var väldigt tråkigt och de fanns ingenting att göra. Dessutom så åt vi hur många gånger som helst. Matschemat såg ut: frukost, fika, lunch, fika, middag, fika. Detta plus att man käkar godis och grejer. Och till varje måltid var det efterrätt och på lektionerna tryckte dom i oss frukt. Kändes som ett matläger. Det var hur mycket mat som helst och jag tror att jag inte kommer att vara hungrig på hur länge som helst :p

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0