Kommer ni ihåg?

Igår när jag skulle sova kom jag att täimage239nka på en
sak. Kommer ni ihåg discona man hade när man var liten? Dom som man gick på på olika skolor. Där alla stod längs kanterna av dansgolvsrummet. Ingen vågade dansa. Men ju äldre kan blev så började fler och fler dansa. Och när de kom en lugn låt brukade alla ropa TRYCKARE, och sen stod alla och kramades och vaggade fram och tillbaka. OCh dansmovesen till vanliga låtar var ungefär: steg åt höger, steg åt vänster, steg åt höger, steg åt vänster... Och hela tiden under discot slängde man ett öga på klockan, de slutade tio och man räknade hela tiden och tänkte "nej, nu är de snart slut". OCh när gyllenetider-sommartider kom så blev det en himla fart på alla, då helt plötsligt började alla att dansa. Det var oftast efter den låten som alla kom igång. Minns ni? Det gör jag..

Ibland saknar jag tiden då man var liten. Man trodde att allt var så komplicerat, men tänk vad fel man hade. Det kunde bli mycket värre.

Kommentarer
Postat av: wendy

HAHA, gud vad roligt, det var verkligen precis så det var! fan vad lätt allt var när man var liten..

2007-11-24 @ 10:17:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0