Hairspray

Så, nu är man hemkommen från bion :) Var ju som sagt och såg Hairspray. Åkte dit med inte allt för stora image18förhoppningar, men ändå rätt positiv till slut :p Tänkte att jag skulle skriva lite vad jag tyckte :

Eftersom att jag faktiskt inte är någon person som tycker om musikaler, och det här var en musikal, så tycker jag att den var riktigt bra. Visst, de är lite för mycket sång, och man får följa allt som händer genom sånger, jag kommer faktiskt inte ihåg någon dialog i filmen. Men, det gjorde ingenting, för sångerna som dem sjöng hade så mycket text som var beskrivande.

I grund och botten var det en bra handling, med rasskillnaderna på 60-talet och alla dess orättvisor. Dessvärre kändes det inte så aktuellt längre, men det var intressant ändå. Dock lite överdrivet bitvis, men, såna är ju faktiskt musikaler.

Jag tänker inte sätta något betyg på filmen, för det känns så svårt i och med att jag tycker att den var bra för att vara musikal. Men det var en trevlig film att se, lättsam och ändå om ett allvarligt ämne. Så tycker man om musikaler tycker jag definitivt att man ska se den, och även om man är som jag och inte tycker om musikaler, men vill ge det en chans så bör man se den :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0